Vad har jag att förlora?

Nyligen hemkommen från en underbar stund med thaimassage, ett nytt ställe jag funnit helt perfekt nära mitt ena jobb, jo jag har två, workaholic! Hur som helst det behövdes vill jag lova! Jag frågar mej det var jag gång jag ligger där, då jag både njuter av ompysslandet & varje gång jag förvånas över hur många ställen jag egentligen har ont på, ifall du är säker på att du bara har lite ont nånstans så lovar jag dej att när du väl ligger där kommer du upptäcka fler ställen, varför måste jag gå då jag känner av ömheten i kroppen. Varför ej gå innan, så jag förebygger göra det kloka. Å andra sidan kostar det en del. Fast det kan ju faktiskt vara värt det hela. Saken beror ju på vad vi prioriterar i våra liv. På långsikt lär detta vara värt det hela. Jag är helt säker. Dessutom är det riktigt skönt att unna sej sådan lyx!
Det som är, tycker jag, väldigt intressant & facinerande är att massage är som rena medicinen för både kropp & själ, vilket egentligen för mej är ingen överraskning, allt hänger ju ihop. Skall förklara. Då hon frågade var jag hade ont innan hon började så har jag sedan tidigare erfarenhet av att de kan hjälpa dej med lite goda råd så jag sa som det var ryggen & magen, berätta att jag fått åka till akuten i fredags pga av kramper i magen (som varade konstant en hel dag minst!). Där läkaren tryckte & kände lite grann utan något svar att ge mej. Hon däremot tryckte, masserade ordenligt & länge på magen, jag visade mina miner av smärtan jag hade, för det kändes som att hon lockade fram smärtan igen. Fast jag litade fullt på hennes kunskap så jag lät henne hållas. Jag frågade henne vad hon trodde det var. Det var svårt att förstå, hon försökte så gott hon kunde att förklara, det verka som att det hänger ihop med min onda nacke & rygg. Jag kan abslout köpa det. För som sagt allt hänger ju ihop. Alla delar i vår kropp leder ju till andra delar. Så varför skulle det vara så konstigt? Varför skulle det vara så konstigt eller fel att gissa att det faktiskt kan hänga ihop med då i mitt fall magen?
Jag är öppen för andra typer av medicin & läkande än de traditionella västerländska metoder vi har. De österlänska är jag väldigt nyfiken på. Ayurvediskt. Yoga. Massage.
Gärna så naturligt som möjligt. Jag kan ju alltid testa. Jag har inget att förlora.
Nöjd & belåten efteråt gick jag mot vagnen med lite tips & råd med mej hem. Jag skall dit igen nästa vecka för en uppföljning.

Ta hand om dej!

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

