Resan in i vårt inre.

Människor som finns omkring oss, vänner, familj, arbetskamrater, de vi möter i våra liv påverkar oss på ett eller annat vis & formar oss till dem vi är idag.
De är våra spegelbilder.
Vi väljer vilka av dem som vi vill dela våra djupaste hemligheter med, vår glädje & vår sorg. Vi väljer hur mycket vi är villiga att släppa in dem på livet. Vi väljer vilka av dem som vi ser som våra förebilder. Vi spelar olika roller i varandras liv beroende på vad vi söker & behöver hos varandra vid olika tillfällen. Den som lyssnar, tröstar, ger råd & dem vi skrattar ihop med. Det är samma sak för dem. De väljer vilken del du ska ha i deras liv & hur mycket tillit & förtroende de har för dej.
Vi är som träd som växer, vi söker efter den rätta näringen & vi vill växa oss starkare, för att fortsätta få oss att utvecklas så att vi kan nå ett liv fyllt med harmoni & kärlek. Ett fullständigt liv med lycka.

Jag tänker på alla de själar som gjort något sorts intryck på mej för det är dem vi kommer ihåg, allt från de små detaljer till de större. Allt som har betydelse eller ej. De som fastat i våra minnen. Alla har tillfört något. Alla har fått mej att inse något om mej själv. Vissa saker har jag nog ej insett än. Det kan vara bra eller mindre bra egenskaper som vi delar. Alla har de tillfört något till den jag är idag & jag är tacksam. Vi människor gör avtryck i varandras liv & vi borde vara lite mer försiktiga med vilka avtryck vi gör. För vi påverkar varandra otroligt mycket, medvetet eller omedvetet. Alla har vi nog också någon gång gjort sned steg & låtit några fått sett en sida som vi alls ej känner igen oss i & det går att rätta till. Bara vi tillåter oss & vågar ta steget för erkännande & förlåtelse.

Kram till alla er som hjälpt mej att se & finna mej själv, fast vägen tar ej slut här, den pågår hela livet, så jag ser fram emot att få möta dej, du som ännu är okänd för mej & som kommer lära mej fler av & om livet.
Det sägs att människans längsta resa är den resan in i vårt inre.

Vem är du? Vem vill du vara? Vad är det du vill uppnå?

Sök, sök, fortsätt att söka sluta aldrig att fråga.

//Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a comment