Solar plexus

Nu sitter jag här frusen & med halsont. Jag om precis blivit frisk från allergi magens kraftiga reaktion, vilket jag ej kunnat ana, då jag tog en liten bit av de som jag ej tål. Den läxan tar jag på allvar & så samtidigt blir jag nyfiken & fundersam när det kommer till kroppen. Det är för det första ett fantastiskt redskap! Det är ett skal som med vårat medvetande, vår själ skall bo i, som skall bär oss tills vi lämnar jordelivet & vi vill ju kunna vara fullt friska utan hinder för att faktiskt kunna leva fullt ut.

Det jag funderar på just när det kommer till magen, i.o.m. att det är oftast där de flesta sjukdomar kommer ifrån, vad är grunden till problemet?
Maten har mycket stor verkan, mer än många tror, så har du försökt att byta kost vana? Stressar du mycket? Det kan vara en stressfaktor kring din
vardagen. Har du funderat på hur du mår rent psykiskt?

Jag hade – som jag skrivit om innan – i våras ett maganfall, där jag låg i smärta 12 timmar, kramper som var så starka att tårarna föll ner för kinderna & jag såg läkare som absolut sista utväg pga tidigare erfarenheter av besvikelser & nu låg jag där & orkade ej längre då det blev alldeles för mycket fick jag ge vika & ringa.
Besvikelsen som tidigare var att han ej gjorde nåt, ja han tryckte lite försiktigt på magen & sa att det var inget fel på mej!! Ärligt talat! Han sa att blir det värre så skulle jag höra av mej. Hon i kassan bara stirrade på mej en lång stund där jag satt framför henne innan jag fick se doktorn & sa att du har nog bara maginfluensa! Jag kan säga att jag VET att detta var ingen maginfluensa. Jag kommer knappast hit för skoj skull! Jag var så irriterad!

Några månader senare mötte jag min instruktör eller lärare i thaimassage & han menade på att magen samlar på sej våra psykiska problem så beroende på var i magen som de onda sitter kan det gå att hitta ev. svar. Så har jag aldrig tänkt, det var en ny Aha-upplevelse, varför skulle det ej kunna vara så? Allt sitter ju ihop som jag tidigare sagt & varför skulle psyket vara ett undantag? När han kände på magen & de var ordentligt vill jag lova & på höger sidan om naveln där jag reagera tidigare ganska kraftigt på då kom smärtan tillbaka för stunden. Precis som hon thaimassören jag gick till i våras. Vilket jag också beskrev för han att det var där jag hade mina kramper i våras sa han att där samlas all ilska vi bär på. Jag sa att det kan mycket väl stämma. För under en lång tid har det för min del handlat om att jag burit på mycket ilska & frustration. Det var en lättnad att detta kanske kunde vara svaret!?

Jag söker svar bland våra chakran – våra energi center – Solar plexus som står i nära förbindels med vårt immunförsvar. Ett hämmat chakra gör oss mer mottaglig för allehanda sjukdomar. Sjukdomar som kan uppstå p.g.a. solar plexus chakrats obalans i magen…..

Så nu är det bara att hitta lösningen, testa & försöka hitta roten till problemet.
– Hur ser mitt liv ut. I alla aspekter i mitt liv. Kosten, motion, arbete, alla dina dagar i veckan. Stress. Ovanor. Ja det handlar ju om hela livsstilen.
Jag måste vara ärlig & ha empati mot mej själv.

Kom ihåg att din hälsa är viktig & du måste börja tänka på dej själv mer.
Nu skall jag återgå till mitt intag av citronvatten, ingefärs godis & te drickande hela dagen & krypa in i en mysig filt & värma min frusna kropp. Kan ej vara sjuk mer!

Kram

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

