Levande.

Jag vaknade tidigt mycket tidigare än jag gjort den senaste tiden på länge & det var ett medvetet beslut jag tog innan jag gick & la mej. Dock tog det en evighet innan jag somnade, jag låg länge & hade tankar som snurrade i huvudet. Det var också pga av just de faktumet att jag tycker jag sover alldeles för mycket nu som jag borde försöka vända lite på dygnet om ej annat för jobbet skull så måste jag orka vakna på jobbet för att ta mej hem också. Det är lite kallarna nu så det är något jag tycker är lite segare att ge sej ut då just på morgonen, halv trött & ut genom dörren för att mötas av en kall vind som tränger sej in där det ej är ordentligt med tyg för att täcka en frusen kropp.
Denna start till en vändning åt ett mer positivare tänkande skedde igår då jag pallrade mej iväg till stationen för en fika med två nära & kära vänner som båda slutat jobba för dagen & som det var över en månad sedan sågs ihop alla tre tillsammans. Även fast det sker ganska sällan ändå, kan jag tycka, så kommer det tyvärr bli ännu färre möjligheter till det då den ena flyttar till en annan stad & den andra som fortfarande bor kvar här, fast nu kommer att ha ett projekt, som ett hus, som kommer att stjäla tid till inredning. Även om det är en mycket spännande tid för henne som för mej, för inredning är roligt & tänk ett helt hus! så kommer det att förgylla en hel del av hennes tid framöver.
Vi hade två & en halv timmes härligt umgänge med massa nya & gamla uppdateringar, semester, flytt, starta eget, hund ja eller nej?, relationer ja det mesta.
För min del kändes det skönt att få känna mej levande igen, även om det så bara var över en stor kopp chai latte dock utan kaka vilket var lite surt, för visdomstanden gjorde sej fortfarande till känna fast en smärta jag kunde koppla bort ganska bra & de sista av den panodil jag tog timmar innan hjälpte nog till en smula fortfarande.
Sedan på vagnen hem fick jag även sällis av en nyfunnen vän, som min thaimassör lärare & även han min vän hade med sej som en av mina klienter att öva på under lärlingstiden, hon gör musik & jag har hört henne uppträda tillsammans med sin musikkompis & det är sköna rytmer. Vi har ej setts så mycket så det var roligt att återse henne. Hon ska ta med mej på kundalini yoga nån dag ska bli spännande.

Nu har livsgnistan börja hitta tillbaka & nu ska jag fortsätta att skapa,
göra klart min andra amigurumi. Håll utkik för resultat i galleriet.

Kramar, Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

