Jag bara undrar…

Varför du blundar?
Varför du ignorerar det som händer?
Varför du ej ifrågarsätter?
Varför du ej bryr dej?
Varför du finner onda handling ok?
Vad har gett dej rätten att döda en oskyldig?
Varför du är så rädd för förändring?
Varför du är så rädd för att inse fakta?
Varför du är så tyst?
Varför du är så självisk?
Varför är du så okänslig?

Tycker du det är rätt att handla utan att tänka på konsekvenserna?
Tycker du att konsekvenserna för den som blir utsatt är ok?
Tycker du att du har rätt till ett mer värdigt liv än någon annan?
Tycker du att andra som får känna smärta är värda det för att du är egoistisk?
Tycker du att andra ska få lida bara för att du är girig?
Tycker du att andra ska få det sämre bara för att du är bortskämd?
Tycker du att andra som ej har så gott ställt ska få skylla sej själva?
Tycker du det är ok att andra blir illa behandlade?
Tycker du att du har rätten att ta någon annans liv?
Tycker du att världen är en harmonisk plats att låta våra barn växa upp i?

Är du medveten om att genom din ignorans stödjer du deras agerande?
Är du medveten om att genom din tystnad håller du med?
Är du medveten om att genom dina val har du möjligheten att förändra?
Är du medveten om att genom ditt sätt att leva påverkar du andra?
Är du medveten om att det du gör kan få konsekvenser för någon annan?
Är du medveten om att genom ditt sätt att tänka speglar av sej i dina handlingar?
Är du medveten om att genom ditt sätt att agera visar du vem du är?

Tror du att ditt agerande ingen skillnad gör?
Tror du att du ej kan påverka?
Tror du att din röst ej har någon betydelse?
Tror du att du ej behöver göra något utan att det är någon annans ansvar?
Tror du att allt löser sej utan din hjälp?
Tror du att dina val ej berör någon annan?
Tror du att bara för att du låtsas som det regnar att inget illa händer?
Tror du att nåt hemskt ska hända dej ifall du går mot strömmen?

Har du någonsin ägnat en tanke på vad ditt begär har för konsekvenser?
Har du någonsin tagit reda på fakta?
Har du någonsin ägnat en tanke åt dem som har det sämre än dej?
Har du någonsin funderat på varför?
Har du någonsin tänkt göra något för någon annan?
Har du någonsin sträckt ut en hand till en behövande?
Har du någonsin försökt att sätta dej in i deras känslor, hur dem mår?
Har du någonsin blivit förbannad & ledsen över orättvisorna?

Vi är alla delaktiga på vår jord. Vi alla är jordlingar.
Naturen. Djuren. Människorna.
Vi är alla beroende av varandra för att överleva.
Så varför tar vi ej bättre hand om vår jord?
Om vår natur? Om våra djur? Om varandra?
Hur kommer det sej att bara vissa känner ett behov av att göra det rätta?
Hur kommer det sej att bara vissa vågar se?
Hur kommer det sej att bara vissa vågar gå mot strömmen?
Hur kommer det sej att bara vissa vågar kämpa?
Hur kommer det sej att bara vissa vågar ställa frågorna?

Till alla er vackra, osjälviska & omtänksamma själar där ute som gör skillnad.
Det är tack vare er som vi har en framtid. Det är tack vare er som det finns hopp.
Med ljus, kärlek & harmoni önskar jag er alla lycka på färden!
Jag är glad över att jag vaknat upp ur detta falska & förvridna samhälle, för att jag vågat öppna mina ögon & vågar se vad som pågår här i världen & vågar kämpa för en mer rättvis värld.

Jag vill passa på att, till alla er som har vaknat eller börja bli nyfikna,
rekommendera er att se några dokumentärer som har gjort stort intryck på mej.
* Earthlings * Baraka * Lucky People Center International * Surplus
* What the bleep do we know * Animals are beautiful people * Food Matter
* Sharkwater * The Cove * The Planet…..fler finner ni i undermappen “Popcorn”.

Så börja vakna! Börja bli medvetna om de val ni gör! Tänk till en extra gång nästa gång du skall göra ett val som kan innebära ett lidande för någon annan, är det värt?

Tänk en gång till!
//Weronoma Naimala

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

