O´boy

♪♫ Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag.
Oh boy! Inga tunga kläder behövs och det gillar jag.
Så opp och hoppa det är sol idag Och en sån dag kan man inte ligga och dra
Nej lämna idet och häng med mej ut. För sommarn´ kommer nu är vintern slut. ♪♫

Underbara, underbara sol!
Nu har jag min yngsta syster här, som kom igår för vi hade bokat ett äventyr med Alice i Underlandet i 3D vilket var sagolikt fast måste med lite besvikelse säga att jag saknade det där lilla extra från Burton & Depp kunde varit lite mer..jaa så som han är i Pirates of the Caribbean..knasigare tycker jag. Än dock värd att ses!
Vi vaknade upp tidigt & solen lyste upp rummet & värmde oss i sängen. Frukost med Brämhults Apelsin & jordgubbsjuice, bröd med min egen hemlagade hommous. På med kläderna & ut i det vackra vädret med våra super kameror för att fånga morgonens eller förmiddagens ljus, klockan var ju runt tio då vår promenix mot naturen några meter från mitt hem startade.
Alldeles tyst där vi gick på vägen mot skogen. Det som hördes var fåglarnas kvitter som följde oss på färden upp på berget där även bullret från vägen gjorde sej till känna. Vacker vy även om traffiken fanns med i bilden så är det ändå helt galet vackert & att se så långt ögat kan nå är fantastiskt. Vilken utsikt! Berg. Staden. Lisebergstornet. Älven. Skogen. Det var underbart att gå där med snön knastrande under fötterna & solen som värmde ansiktet. De blev ganska varmt i solen. Härligt!
Efter flera dagars sol så märks det att snön börjar smälta undan, gräset tittar fram, det droppar från taken & istapparna. Människorna blir gladare.
Väl hemma konstatera vi att skogs promenixen tog sisådär två & en halv timme!
Det kändes det ej som kan vi lova!
Gårdagens himel måste jag säga var så fantastiskt vacker med de olika blå nyanserna från riktig djup blå, indigo till där solen gick ner så fin ljus blå & så stjärnorna som lyste. Det är sånna här stunder som är speciella & jag är tacksam för att få uppleva dem!

Tacksam & lycklig!

Tack syster för ditt besök det har var roligt!
//Stora syster Wero

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

