Tom.

Lediga dagen. Humöret borde vara mer på topp just nu då solen skiner.
Promenaden startade med en förvirring istället för en njutbar tid med kameran. Stunderna fanns där just då när jag var i nuet & knäppte av bild efter bild mot den livliga ån med sin musik. Den brusande ån med istäcket som börjar smälta undan. Vackert. Sen fanns den olustig känsla där under promenaden, jag lät mina fötter ta steg för steg på väg mot, ja vart var jag på väg? Jag skulle kanske tagit de säkra kortet & gått vägen jag känner igen. Fast mitt humör var från början att utforska nya marker. Ett gäng ynglingar, runt nio, tio kanske elva år störde mej med att ställa frågor som jag ej var upplagd för & tjatde om att få vara med på kort. Utan respekt för mitt vänliga nej, fick jag ta emot små is bollar som kastades emot mej där jag satt ensam & försvarslös, jag orka ej att lägga någon som helst energi på dem & försökte fokusera på att få vackra bilder istället för deras elaka skratt. Jag kände mej tom. Jag känner mej tom. Promenaden som ändå varade i runt 1 & en halv timma gav mej ej den kraften jag behövde snarare drog mej ner i ett djupt svart hål.
Solen värmde mej med sina strålar & trots molnens försök att hindra dem så kände jag mej glad att våren är på väg.
Idag har jag ingen lust. Vare sej för träning, som jag väl egentligen borde försöka komma tillbaka till efter sjukdom fast jag tänker ej tvinga mej eller för att ja, göra något alls.

Yogi Te, vegansk banan kaka & en dokumentär får nog bli nuet.

Jag är tacksam för dagens ljusglimtar.
Weronoma

Precis när jag skulle publicera detta så får jag ett MSN meddelande
som får mej att le stort, inget direkt märkvärdigt skrevs bara att det
fick mej att le. Nu har det vänt. Jag är nu glad igen.
Tänk att humöret kan svänga så fort!
Glädje!!

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

