Drömmar i livet

✿ ✿ ✿
✿ ✿ ✿ ✿

Jag har gjort en lista på mina kortsiktiga & långsiktiga mål i livet. Den tänkte jag faktiskt dela med mej utav här för att kanske ge er lite inspiration, få fart på era drömmar eller bara helt enkelt att ni ska få del av mina drömmar.

✿ En av de punkter är att jag ska förbättra & utveckla mej i är Yoga. Det har varit något som jag velat ta tag i ordentligt länge & nu så har jag hittat en underbar instruktör från Brasilien som är på det gym som jag börja träna på i höstas. Så nu blir det två gånger i veckan! I förra veckan hade jag helt galet med träningsvärk i kroppen, rumpan, benen & armarna. Det är så kul med yoga. Jag känner mej för övrigt väldigt duktig & det var roligt att höra att hon tyckte att jag var så flexibel sen blir det ännu roligare med en så bra lärare!
Ett långsiktitg mål är att jag själv ska bli en Yoga instruktör då när jag har hittat någon bra & den perfekta utbildning, för leta efter en det gör jag redan.
✿ En annan punkt är att även där utvecklas i thaimassage & förbättra mej i utövandet som jag tidigt i höstas fick en galet intensiv utbildning i av en nyfunnen vän. Det går framåt! Hade repetition i tisdags då min lärare var här & jag är stolt över mej själv att jag mindes så pass mycket i.o.m att jag bara haft två stycken själar att öva på & dem har endast fått varsin massage sedan utbildningen! Som ni läser så är det ingenting så nu är det dax för DEJ att komma så jag får öva, öva, öva!!
✿ Något nytt som tillkommit är Reflexologi som jag nu i mars gick steg 1 av 10. Fyra dagar även här helt galet intensiv utbildning. Mycket lärorikt, mer än vad jag väntat mej & sjukt intressant så därför blir det för mej att hoppa på steg 2 i maj.
Jag behöver även DEJ här för elevbehandling, som sagt öva, öva, öva!!
Jag är tacksam över att jag har så bra arbete eftersom jag har möjlighet att gå kurser. Även en bra arbetsgivare & en schysst kollega som kan hjälpa mej lösa det så att vi kan byta en dag eller två då jag jobbar, för ibland krockar det, så jag skall kunna gå min kurs! Tack!
– Inser att det är mycket saker som jag vill lära mej!
✿ Resa. Se världen är också något som jag drömmer om. Det var ju evigheter sen. En weekend resa eller helst flera månader hade jag gärna gjort & jag har en del länder som ligger på önskelistan. Sydamerika. Afrika. Australien. Indien. Japan hade varit coolt också. Så kära vänner finns det någon där ute som också är resar sugen som jag, seriöst alltså, som har möjligheten att åka iväg så finns intresse. *blink blink*
✿ Långsiktigt mål gissar jag att denna punkt får hamna & det är att lära mej spanska/portugisiska. Jag har dock lite grunder. Que? Porfavor! Haha Ok lite mer än så kan jag väl. Det vore så najs. Jag tycker det är ett mycket vackert språk!
✿ Jag vill lära mej sticka raggsockor bl.a. – Någon? Jag kan räta & aviga.
✿ Virka fina kreationer. Nu på senare tid har jag gjort två amigurumis. En flodhäst & en Giraff som dock ej fått sina ögon på sydda ännu. Flodhästen finns i “Galleriet”.
✿ Bli en duktig fotograf. Fånga ögonblicken i livet. Jag vill också kunna fixa & trixa i photoshop, där är kunskaperna ganska begränsade. Tur är att jag har en syster som också gillar att fotografera + att hon nu praktiserar hos en fotograf så där ska jag försöka få hjälp med lite ditt & datt. Jag har även några vänner som har större koll än jag. Kanske borde gå fler kurser..?

Åhh det finns så himla mycket att vilja göra, upptäcka & vara med om att det är helt galet! *skratt* Fast dessa punkter är det som känns mest realistiskt & det som jag helst vill göra just nu. Får se hur det kommer se ut om några månader ifall det är några punkter som går att bocka av vilket jag vet att det finns & om alla dessa drömmar fortfarande finns kvar för var & en liten ✿ som jag satt upp eller det kanske rent av är så att det tillkommit en massa fler ✿ ✿ ✿ ✿
Vilket i.o.f ej skulle vara så konstigt när det gäller mej! *skrattar*

Jag skulle gärna rekommendera dej att testa detta sätt att på små lappar skriva, en för kortsiktiga som kan vara 1 år kanske..? & en för långsiktiga mål för en 5 års period ungefär. Själv har jag dem i ett litet vackert & gammalt block, med ljus gula papper med rosa rosor på som jag fann i ett soprum en sommardag. Trevligt fynd!
Kan vara intressant & se vart våra drömmar bär av när vi en dag senare i livet hittar blocket, ifall det nu har fått ben, & se ifall vi kan bocka av något. Realistiska eller orealistiska spelar ej så stor roll för de drömmarna vi har. För det är fint att drömma sej bort & att få bocka av är ett extra plus. Sen får vi ej glömma bort att det är ej resultatet som räknas utan själva resan som är det viktigaste! Vi ska ha skoj på vägen ej känna att dessa listor ska vara någon börda.

Sweet dreams

Jaa sweet dreams passar även fint just nu känner jag *gäsp*
för nu är det minsann dax att krypa ner under mitt goa täcke & bland
mina mjuka kuddar & ej minst i min helt underbara säng. Den är fantastisk!
Natti natt
Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

