Gummistövlar & krokus.

-:¦:- -:¦:- -:¦:-

Gummistövlar på fast idag är det sol så dem åker av när jag kommit hem från jobbet & byter till mina höga brottar skor. Ger mej av igen mot staden efter frukost & lite chill hemma för att vara med & bli fotograferad för tidningen Camino. Så idag har dem casting för oss “…vackra, heta, snygga, udda, vanliga, kaxiga människor som gärna skulle se ert ansikte på våra omslag i framtiden.”.
Så nu hoppas jag på att få vara med i ett nummer en vacker! Håller tummarna. Jag tycker det hade varit super skoj!
För er som ej vet så är Camino – inspiration för smartare livstils, ett magasin som nu funnits i 3 år. Jag minns ej hur jag fick nys om den första gången fast senast så var jag med på deras klädbytardag då i vintras som de höll & fick med några gamla tidningar hem & innehåller handlar bl.a om ekologi, secondhand & energisparande… så jag tycker det passar mej väldans bra eller vad tycker ni, så det hade varit himla skoj att få vara med i den också.
Efter att jag hängt där lite & druckit ekologisk saft så gick jag direkt till Emmaus som ligger precis i närheten & jag kunde som vanligt ej låta bli att bara ignorera en Secondhand butik brukar ju oftast vara Myrorna som jag dras in till på väg hem från gymmet. Det är som en kraft drar i mej & styr stegen åt mej & jag kan inget annat göra än att bara följa med. *hihi*
Såklart hittar jag fynd som alltid! Dem kommer jag lägga upp som jag brukar. Jag lägger bara upp det som jag anser vara verkliga fynd & som jag är super nöjd med. Hitta en rund kudde med ett virkad fodral, den var ganska hård så när jag kom hem insåg jag att den skulle passa bra att ha då jag masserar eftersom madrassen jag har får bara klienten plats på. Så det var ju bra!
Istället för att direkt ta vagnen hem från järntorget så tyckte jag att en promenad skulle passa fint i det vackra vädret, i alla fall till Haga kyrkan kunde jag ta mej, skulle lika gärna kunnat gå längre om det ej var för att min mage var hungrig & ja, en banan & lite naturgodis räcker då ej så länge. Fast en promenad genom Haga är mys & våren har ju kommit!
Krokusar blåa & gula har jag sett fast inga tussilago så långt ögat kan nå. Ej ens en enda liten tuss! Jag drömde härom dagen att jag var ute & gick då såg jag några tussilagon vid vägkanten. Det brukar oftast vara dem jag ser allra först på våren. Hoppas jag får ses dem snart för vad är en vår utan dem! Utan tussilagon! Nä det kan jag bara ej se. Det finns ej på kartan. Imorgon kommer jag se minst tre! *bestämd*

Fick rainchek idag, skulle gett en vän thaimassage. Får plugga på reflexologin istället.

Omfamnar livet
Weronoma -:¦:- -:¦:- -:¦:-

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

