Tussilago

Sitter på bussen hem från jobbet tiden är runt halv nio. Åker på motorvägen. Traffik. Köer. Skönt att åka kollektivt. Kommer jämnsides med en djurtransport. Fönster av galler. Innanför dem ser jag hur grisarna står tätt intill varandra. Jag får ont i magen. En gris lyfter upp huvudet & jag ser hans eller hennes ögon. Jag mår illa. Jag är så glad över att jag valde rätt beslut för snart fem år sen. Jag är glad att det även känns så enda in i hjärtat & själen. Jag sitter på bussen & önskar fler tog det beslutet men jag är ej här för att bestämma vad som är rätt eller fel för någon annan jag kan bara visa & uttala mina åsikter. Jag ser att även tjejerna framför mej ser ut mot djurtransporten. De pratar. Det enda jag hör är min musik. Minns ej låten som spelades just då för mitt fokus gick att se in i buren där de hjälplösa varelserna trängdes & ingen aning om deras öde, jag förmodar slakthuset. Jag fick en känsla av att de såg lite ledsna ut flickorna när jag såg dem i ögon vrån i all fall en min som visade att de var medvetna om djurtransportens väg fast jag tyvärr tror att den tanken försvann lika snabbt som den kom. Kanske jag har fel.

Dagen börjar med kalla vindar som tränger in i hålen på mina jeans när jag promenerar. Jag undrar ifall solen som syns ska lysa lika starkt idag & skingra molnen som är i vägen så mina ny sådda frön jag satte igår kan börja växa & glädjen blir stor då jag kan sitta & äta min frukost med solen i ansiktet. Underbart.
Jag önskar dock att min balkong kunde varit på andra sidan där jag kan blicka ut över kvälls solen & även se en bit av staden långt borta. Fast jag är glad att jag åtmindstone har en balkong & den är stor!

Nervös. Sänder ut positiva tankar till universum. Sänder ut förhoppningar. Tankens kraft. Törsten gör sej till känna av all nervositet. Jag borde dricka mer. Varför ska det vara så svårt att glömma det.!? Vatten som är en så stor del av vår fysiska kropp.
Jag försöker tänka på annat. Allt går bra. Dock kan kapitlet ej avslutas helt riktigt än men framsteg görs. Andas. Solen skiner. Solen värmer. Jag kan känner att många bara kastar av sej vintergarderoben & istället för att ta vårens så väljer dem sommarens garderob. Jag tar vårens. Jag har mina tunna vantar. Min halsduk om en tunnare. Solen värmer. Vinden är kall. “….svettas in våren.” De gamla ordspråket sitter i ryggmärgen.

Åka bil är härligt. Här inne känns det som att det är sommar där ute. Vattnet glimmar när jag ser ner från bron. Spontanitet råder. Känns härligt! Det är nåt visst med nummer 37. Efter jag fått mina dreads fixades av E. i söndags fick jag återigen frågan hur många jag har. Bra fråga. Jag räknade. 37 stycken. Idag hade parkeringsplatsen nr 37 haha jag tyckte det var lite komiskt. Ingen hemma. Skriver en lapp & skickar in i brevinkastet.

Blandade känslor. Ligger på madrassen ser ut genom fönstret. Solen i ögonen. Ett flygplan gör vita streck högt där uppe i det blå. Fåglarna svävar förbi. Känns som att vara utomlands. *Ler* Pratar i telefon med bästisen. Pratar om Dagen. Livet & Framtiden. Känslor.

Jag skriver. Skriver utan att tänka. Orden flödar fram i en jämn rythm. Fast på vägen blir det gupp. Jag vill bara skriva utan att tänka. För då kan allt bli förstört. I rättan tid säger en vän till mej att följa magkänslan. Ja. Jag måste leva i nuet. Lita på min magkänsla. För annars förlorar det sitt syfte. Det har en mening. Mitt svar blir min handling.

Äntligen mina vänner. Nu har jag sett dem, plockat dem & luktat på dem. Nu har våren kommit på riktigt, tussilagona är här! Fantastiskt!

Jag vill säga Tack för att ni finns mina vänner.
Varsin ros går speciellt idag till LBC, CG & FS.

All kärlek
Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

