En halv kopp Mu…!

Kärlek ♥ Ljus ♥ Glädje ♥

Igår lyste solen. Idag är det molnen som tagit över himlen. Dagen började bra då jag fick ett mms av E. Hon sjöng “Ja må hon leva”. *Stort leeden* Bra start på dagen! Igår tränade jag Combat & Core. Träningsvärken gör sej tillkänna idag. Det tycker jag känns bra. Core ska jag köra nästa vecka med fast Combat var inget för mej & idag var Yogan helt annorlunda. Roligt när M. överaskar med nya övningar. Jag lyckades göra Urdhva dhanurasana. Bryggan på svenska. Jag satte den perfekt som jag aldrig tidigare lyckats göra! *stolt* Knappt kommit upp alls. Haha. M. sa Spider pose fast jag är osäker på att den heter så på engelska…hm. Söker. Finner. Upward bow…(!?)
Jag gick till Myrorna efteråt, ingen surprise va?! Jag var inne igår med fast vände. Ville hinna äta innan jag for till jobbet. Gick till Solrosen. En vegetarisk restaurang med fantastisk god mat. Jag beställde en gryta med lite ris & lite potatis brukar alltid ta lite av varje. Grytan hette nåt med Cajun….? hm eller nåt sånt vill jag minnas. Den var vegansk & jag blev såå mätt! Jag satt allena & njöt av maten i lugn & ro. Tiden var knapp dock besluta jag mej för att ej stressa jag ville hinna njuta av deras härliga Mu-te också. Det är ett måste. Jag går ej utan att få i mej några droppar helst en hel kopp! Det fick bli en halv kopp. Jag hann till bussen i god tid. Se jag behövde ej stressa! Sedan satte jag på balkongen & solade på jobbet en stund. Tog en promenad såg en citron fjäril. Vårtecken överallt. Jag fyllde mina lungor med vårluften. Fyllde kroppen med energi. Jag njöt. Påskliljorna blommar nu. Tillbaka till dagens färd inne på Myrorna. Lyckan blev stor. Helt galet glad blev jag när jag fick tag i böckerna “Veronica bestämmer sej för att dö” & “Elva minuter” av Paulo Coelho. Som ni vet min favorit författare! Jag har snart alla hans böcker! *glad* Snacka om bra presenter jag hitta! Lycklig gick jag ut med stort leende på läpparna!

Bakat en tok god kladdkaka. Jag lyxa till den lite extra & hällde över chokladkräm (½ fyllning recept fr. Camilla kakan) & sen toppa jag med kokosflingor. Det är trots allt min födelsedag & det ska firas om jag så må vara solitude.
Efter en nyttig frukt & bär smootihe innan jag helt förlorar mej i de onyttiga. Stor kopp Chailatte, kladdkakan & marknadsnougaten till filmen En köpman i Venedig.

Tack kära vänner för era gratulationer!
Speciellt Tack till E. för den fina sången *ett stort leende* & Tack C för kortet & samtal! Tack farmor & M. för att ni ringde!

(¯`v´¯) ღ ☼ Kärlek ♥ `*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨) ღ ☼ Ljus ♥
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• ¸¸.•¨¯`•`ை ~ Glädje ♥

Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

