Kulturell & ensam.

? ? ?

Kom hem från jobbet på morgonen igår. Jag har fått en kick av att börja träna mer. Så efter frukosten så bar det iväg till ett passa, mitt första, Body Pump. Jag gjorde så gott jag kunde & anv. mej av de lättaste vikterna på skivstången. Tänkte att det var ju inget efter passet & mina funderingar var att gå en stund på löpbandet fast så här efteråt var det klokt av mej att låta bli! Snacka om träningsvärk. Helt galet! *skrattar* Kom hem & åt ordentlig med mat.
Sedan bar det av igen & nu mot Konstmuseet med S. Sedan kolla vi in eleverna från Valand, deras konstutställning & det var nog Premiär för det bjöds på Rosé vin. Tog sedan & promenera i Göteborg. En kopp Chailatte på ett fik, ganska dyrt & nja, jag har druckit bättre chailatte. Jag är lite kräsen!
Vi promenera vidare i blåsten mot Järntorget. Slank in i en ny butik på andra långgatan & lyssna på ett amatörmässigt jazz band..?, det lät helt ok. Sedan blev det några glas rött på Kellys. En soft kväll.

Idag träningsvärken är kvar. Ifall jag nu ska plocka in allt som jag tänk träna på en vecka så lära det bli en jädrans massa träningsvärk framöver! Ojoj ja jag får se hur denna vecka som blir kommer sluta. *eeekk*

Himlen är alldelse igenmulen & regnet har fallit. Lusten för att gå på fest som jag är bjuden till ikväll är ej så lockande, jag är ej på humör, tyvärr! Även fast jag egentligen skulle vilja… Ja, jag känner mej faktiskt ganska ensam idag & det drar ner mej. Jag har så mycket känslor i kroppen. Känslorna är blandade & tankarna snurrar i skallen som ett yrväder. Starka känslor. Drömmar. Önskningar. Mitt liv lever jag just nu med blandade känslor. Mycket tålamod. Förhoppningar. Tänk om… Tänk ifall… Jag är stark. Jag är svag. Jag är… Jag vill… Jag tänker kämpa för det som jag tror på tills jag får som jag vill eller tills jag ser en anledning att sluta…

Det känns som att det är så mycket frågetecken just nu i mitt liv. Vad? När? Hur? Varför? Tänk om..? Tänk ifall..? Var? Om jag skulle.. Jag kanske borde… Jag blir ej klok på detta. Tålamod….
Ärlighet. Hur mycket? Hur lite? Hur mycket ska jag öppna mej…? Ska jag hålla tyst? Ska jag hålla tillbaka? Ska jag orka ge & ge…? Ska jag strunta i det? Hur mycket vill jag detta? Är jag värd detta..? Är jag värd…? Hur mycket energi ska jag lägga? Hur mycket orkar jag lägga? När ska jag sluta? Konfrontation..leda till positivt eller negativt..? Är jag redo? Vad behövs…? Vad krävs för insikt? Vad krävs för…? Hur långe ska jag orka vänta? ? ? *gaahhh*

Det jag borde göra är att jag borde följa magkänslan. Jag ska ej fundera så mycket. Jag ska bara vara i nuet & gör det som känns rätt här & nu. Fast ibland är det fan mej ej så jävla lätt….. *Stor suck* Speciellt när det beror på fler pusselbitar som ska provas & testa..ifall det passar..?

Låten som spelas just nu är “Vara” av Rootvälta album New Chapter.
“Jag vill vara, bara vara, slippa tänka & förklara aldrig tveka bara leka…”.

Jag önskar…. Jag önskar… Jag önskar….
Weronoma ? ? ?

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

