Nya vindar

ƸӜƷ ƸӜƷ ƸӜƷ

Vad är livet? För mej är livet de små detaljerna som skapar helheten. Detaljer = Livet.
Nya vindar blåser in i mitt liv just nu. Veckan började bra, som att trycka på en knapp försvann kylan & värmen slog in. Var även annat som slog ner som åskan & regnet. Fast det var mys.
Ett utbyte skedde av behandling Thaimassage till min vän M. & jag har börjat få hjälp att lära mej spela gitarr, igen. Skall jag denna gång lyckas hålla mina koncentration eller snarare mitt tålamod upp för att ej ge efter en stund tröttna? Det lär visa sej. Nu kommer jag i alla fall ej kunna skylla på att jag ingen gitarr har att öva på nu när M. så snällt låter mej låna en!
Det skedde kraft tag när jag kom hem från jobbet på onsdags morgonen. Jag satte igång att rensa ute på balkongen. Med ett bo att rensa bort & som gjort sitt så var det en hel del att göra medans nyfikna ögon nog undra vad jag höll på med. Jag gjorde lite mer än hälften så att Chai kan få komma ut & bo i friska luften! Gissar att även duvfamiljen tyckte det såg ogästvänligt ut & ej ens ville bo kvar där eftersom de flyttat till andra sidan av balkongen, Jag förstår dem! Förhoppningsvis kommer de att bekanta sej med sin nya skuttande kamrat! Jag kommer lägga upp bilder så även ni får följa den lilles väg, Kim som jag valt att namnge henne eller honom, från ägg till en vacker duva!
Fick senare besök av en gammal vän T. Uppdatering, te, fruktsallad med banan & chokladglass till filmen, min vän M. tipsa om, “The Imaginarium of Doctor Parnassus”. En fantastisk film, den hamnar genast bland mina favoriter. Inspiration!
Det är en udda film. Jag tycker det är härligt med sådana!
Vakna upp dagen därpå med positiv energi & förväntan inför steg 2 i utbildningen Reflexologi. Fyra intensiva, inspirerande & intressanta dagar av kunskap.
Fredagskvällen när jag hoppade av vagnen så hade himlen öppnat sej. Fast utan att rusa för det kändes så onödigt, jag skulle ju i vilket fall som helst bli blött. Kom jag hem & satte mej på balkongen där Chai skuttade runt, åt en halv Galia melon & lyssnade till sommar regnet. Luften var varm & jag njöt. Jag kände mej lycklig. En ren & sann lycka. Jag kunde ej sluta att le.
(Förstå vilken påverkan utbildningen har på psyket!)
Lördagen efter den tredje dagens slut åkte jag direkt till Röda Sten & slöt upp med mina vänner M. L med respektive A. som är ett nytt ansikte för mej & senare kom K. Mötte nya som gamla själar den kvällen. Jag passade på att raggade lite klienter för framtiden *skrattar* Dax att göra visitkort! Det var en perfekt avslutning på kvällen med månen & solen även utsikten från berget var mycket vacker. Årets första dans. Jag kände glädje. Jag kände lycka. Lyssnade till de underbara rytmerna från Trance musiken. Senare gjorde sej kylan påmind då solen gick ner. Jag lämnade allt detta bakom mej när jag gick så sent som jag kunde för jag hade ju en dag kvar på utbildningen dagen därpå & jag kände behovet av att vara utvilad & pigg såklart. Dagens avslut på kursen umgicks jag med M. & K från kursen. Promenix. Mjukglass. Chill i park. Känna gräset under fötterna! Underbart!
Fixade en smoothie när jag kom hem. Avslappning på soffan med lounge musik. Fick även bli en lång stund på spikmattan. Känna av kroppens pirr. Känna efter kroppens svar från alla behandlingarna de senaste dagarna.
Lugnet. Nuet. Andas.
– Stjärnan i öst lyser stark & klar inatt.

Njut av livet! ƸӜƷ
Weronoma ƸӜƷ ƸӜƷ

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

