Händelserikt.

Ⓛⓞⓥⓔ

Tänk att jag nu sitter här med en liten Alfonz i knäet som jag ska berätta om senare & sist jag skrev var jag i ett kapitel som höll på att avslutas för att ge plats åt ett helt nytt. Min resa från den gången tills nu har varit ett fantastiskt äventyr utan att jag överdriver. Nya så som gamla möten med både djur som människor har rört vid min själ. Fått liv i min kropp. Fått mej att skratta & njuta. Min tacksamhet över hur underbart mitt liv är just nu är obeskrivligt. Nya upptäckter. Nya platser. Många oväntade härliga överraskningar har denna sommaren givit mej. Jag känner mej som på nytt född. Min resa började med turen att vi alla fick varsin biljett till ett slut sålt Öland Roots. Redan där välde varma känslor över mej av lycka & jag kände positiva vibbar. Resan till denna festivalen löste sej även den, tillsammans med den nya bekantskapen J. blev den flera timmars långa bilfärden underhållande, tänk att med vissa människor som vi möter känns det som även om det var första mötet att vi känt varandra way back…härlig känsla.
Dagarna i campet, i den härligt gassande sol, morgon & kvälls doppen i det varma Öster sjön, vackra solnedgångar, myshäng under presseningen i åskmullret & regnet, gitarr & sång, vin & öl tillsammans med en hel hög underbara systrar & bröder kan det bli bättre & dessutom till sköna reggae toner att dansa loss till !! Kärlek !!

Växjö. Mitt nästa stopp till fina B. & M. med deras goingar Nemi & Elvira. Grillkväll & vin. Allsång med vin. Ojojoj hahaha vin har det varit gott om! Ännu ett dopp i det blå, en liten, trodde jag, sjö omgiven av vacker natur. Pluggat historia, vad gör jag ej för att hjälpa en vän i nöd! Töjning av ett hål från 2-4mm, har nu sådana nya tjusiga smycken som jag inhandla i staden blir till att töja ett i andra örat as well, under bilfärden mot Taberg. Hälsa på underbara M. & O. En härlig skogspromenad till högre höjder med fantastisk utsikt mot Vättern & mängder med smultron att njuta av, kan ej minnas att jag sett så mycket på en & samma gång! Rofyllt.
Gymmet, imponerande eller hur, under min semester! Omplantering av riktigt stora & vackra plantor. Mot en bondgård med fina kossor, tjurar & med nyfikna kalvar utanför Gränna. Mera vin! En liten sightsing i Gränna. En polkagris, såklart! Fast det var bolaget som var det viktiga! Regn. Regn. Regn. Ingen mer festival tanken var ju Visingsö. Loppis. Åt fantastisk god hemma gjord glass som funkade ganska bra i regnet.

Tågresa hem till byn genom den andra lilla byn som jag bott under en kort period väckte minnen & nu ska min syster M. flytta dit så det blir nog till att åter besöka den vackra naturen med sin stilla Trollsjö. Lyckades även klämma in gymmet hela två gånger med systrarna M. & A. Yoga var det lite värre med dock.
Åh vad är en sommar utan rabarber paj med en massa vanilj sås!
Hund vakt. Promenad med syrran & Loke. En bilolycka. Kalas. Planet Earth filmerna med magiska platser & har du ej sett dem så kan jag verkligen rekommendera dej att se dessa, pappa blev glad av den boxen i present!

Ett magiskt möte med T. Vi for till huvudstaden, solen var med oss de första dagarna, vilket var tur för första natten fick vi spendera ute på en parkbänk, när kylan blev för påtaglig gick vi ner & la oss i tunnelbanan där även några hemlösa hittat dit, sedan vakna vi lagom till T-centralen öppnade & vi promenera bort dit & så somna vi på varsin bänk inne i värmen.
Vackra dagar. Plötsligt möte på väg till Zapata ledde till att jag blev fotad till en annons för en ny öppnad dreads salong inne i stan.

Vi gick på en pytteliten vernissage tillsammans med A. & A. Snurra runt på förfest för Sonisphere. Sovplats i ett hus hos mina nya roomies E. & S.
Vi rusade genom stan mot salongen på lördagen & då öste regnet ner så gatorna var fulla med floder. Jag kände mej lycklig trots att skorna som jag nu hade valt att ta på mej förblev torra i ungefär 2 sekunder! Haha jag tänkte att jag skulle se lite respektabel ut när jag skulle dit annars hade jag gärna fortsatt att plaska runt barfota. Vi kom in springandes som två dränkta filurer till plåtningen efter att vi lämnat taxin som de så snällt hade ringt efter. Väntar nyfiket på bilderna av slutresultatet. Kära S. & C. gav oss tak över våra huvuden under den natten. Vacker kvälls mys på en stor sten nära Mälaren med blixtrar som lyste upp himlen & härligt muller. Mys inomhus med te & lyssna till regnet som föll utanför fönstren.

Inspiration på Fotografiska. Vi båda beundrade Lennart Nilssons magiska foton på fostret i magen & vi gillade Vee Speers starka bilder. Åt vårt andra måltid på Hermans en vegetarisk restaurang på Söder med fantastisk utsikt mot Djurgården, vi satt där i flera timmar & njöt av alla smakupplevelser & deras teer, så gott!
Sista natten i den stora staden fick vi spendera hos A. & lilla V. Så stor hon blivit, sist jag såg henne var hon 5 månader nu 2 år! Jag är glad att jag nu varit tillbaka i Sthlm för det var så längesen & som jag även återsåg några av de andra själarna också som jag lärde känna under min tid där.

Mina fyra långa veckor av semester har jag verkligen tagit vara på, var enda en & även om jag tycker jag gör det i stort sett med alla de andra dagarna i livet ändå så blir det lite mer på ett annat vis om du förstår hur jag menar. Jag har nu tagit mej tiden till att hälsa på så många kära vänner & allt har gått i ett fantastiskt flöde från den dagen med biljetterna till den dagen jag kom hem & den fortsätter…

Nu är jag tillbaka i mitt hem. Förvånansvärt var det endast en enda blomma som ej orkade vänta på vatten under mina äventyr. Tillbaka till jobbet. Tillbaka till en ny vardag med nya inneboende & ett förhoppningsvis mer kreativt liv!

Frid & lycka
Weronoma Ⓛⓞⓥⓔ

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Gammalt.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

