Marknadsnougat

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Jag älskar marknadsnougat. Ni vet, vår & höst marknader gå & mysa
runt bland alla stånden & så kommer du fram till godis ståndet de har
i lösvikt sånna där oemotståndiga, bruna, fyrkanter. Mmm såå gott!
Nu har jag hittat det perfekta receptet! Jag är glad.
Jag vill ju såklart dela med mej för att ni även ska få chansen
att där hemma kunna njuta av dessa söta små godheter.
Så här kommer receptet här & det är löjligt enkelt att göra & går snabbt.

Blanda i en gryta: 125g smör, 5 3/4 dl socker & 1 3/4 dl vatten.
Låt koka ihop några minuter.
Skikta ihop: 6 ½ dl mjöl tex. jag tog hälften rågmjöl & hälften vetemjöl
(så nu är vetemjölet slut ska nu mer köra på dinkelmjöl som är nyttigare!!),
4 dl florsocker & 1 dl kakao. Blanda ner i smeten.
Tag av från plattan. Häll ut i en form med höga kanter & med bakplåts papper.
Låt stelna. Skär i rutor. Förvaras i frysen.

*skrattar* det är nästan så att jag överväger att gå & göra några nu!!
Alla ingredienser har jag ju!!
Ok jag gör det. Jag har ju faktiskt bara gjort dem en gång förut
& det var till jul & jaa dem är slut för länge sen! Hahaha

Njut av livet!! ♥
Weronoma ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Mina tankar.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

