Mindfulness övningar nr.2

¨*•☆ ☆¸¸.•*¨*•☆•*¨*•☆ ☆¸¸.•*¨

Övning 1.
Hej tanke

Sätt dig bekvämt.Känn tyngden mot underlaget.
Rikta din uppmärksamhet mot andningen. Hälsa
på dina tankar när de dyker upp i medvetandet.
Hej tanke!Försök inte hålla kvar dem,men inte heller
göra dig av med dem.

Övning 2.
Molnen på himlen

Sätt dig bekvämt.Känn tyngden mot underlaget.
Rikta din uppmärksamhet mot andningen.
Observera om dina tankar som molnen på himlen.
De kommer och seglar förbi. Bakom dem finns den
klarblå himlen.

Övning 3.
Fråga dig själv

Gör till en vana att fråga dig själv:
Vad är det som händer inom mig
just nu?Den frågan kommer styra dig
i rätt riktning.Men analysera inte-iaktta
bara.Fokusera uppmärksamheten inom dig.
Känn energin i känslan. Om det finns någon
känsla så för uppmärksamheten djupare ner
till kroppens inre energifält.Det är det som är
dörren till varandet.

Övning 4.
Nuet allt vi har

Inse på djupet att nuet är allt vi har.
Gör nuet till det viktigaste i livet.
I stället för att som tidigare uppehålla dig i tiden
med korta avbrott för besök i nuet kan du vistas
i nuet & göra korta utflykter till det förflutna
och framtiden när det behövs för livets praktiska
aspekter. Säg alltid “ja”till det innevarande ögonblicket.

¨*•☆ ☆¸¸.•*¨*•☆•*¨*•☆ ☆¸¸.•*¨

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in •*¨☆ Harmoni ☆¨*•. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

