Mindfulness övningar

¨*•☆ ☆¸¸.•*¨*•☆•*¨*•☆ ☆¸¸.•*¨

Övning 1
¤ Sätt dig bekvämt. Slut ögonen. Vänd handflatorna uppåt.
Ta djupa lugna andetag. Upplev andningen.
Vänta in ögonblicket. Gnugga dina handflator mot varandra.
Vänd medvetet dina handflator uppåt och fortsätt andas.

Övning 2
¤ Djupt andetag. Andas ut & släpp taget.
Släpp taget om din oro genom att andas ut den & andas in frid.
“Jag andas ut min oro,jag andas in frid”.
Upprepa.

Övning 3
¤ Öppna handen.
På in andning “knyt handen” om en idé som
du har svårt att släppa taget om.
Öppna handen & andas ut.

Övningarna upprepas till du känner ett inre lugn.
Välj att göra en, två eller dem alla.

Andas & släpp taget.
Weronoma
¨*•☆ ☆¸¸.•*¨*•☆•*¨*•☆ ☆¸¸.•*¨

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in •*¨☆ Harmoni ☆¨*•. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

