Vego pannkakor

✿ ✿ ✿

Jag var på hälsomässan i början av mars -10. Gick på föreläsningar som jag brukar göra.
Denna gången fann jag i mässalen ett stånd där du fick smaka på gottis, det tackar jag sällan nej till! Det visade sej att de recepten fanns med i en recept bok som fanns att köpa & jag beslutade mej för att göra det. Här kommer ett recept som jag har modifierat om lite grann & det jag tänkte bjuda er alla på är ✿ Vegan pannkakor! ✿

Blanda alla ingredienser i en bunke & rör om. Ger ca 8 pannkakor.
* 3 dl Soja mjölk
* 2 dl Kokosmjölk
* 2 dl Rågmjöl (eller ta 2 dl mjöl av det du har eller hälften av 2 olika mjöl sorter.
– Dinkel mjöl är bättre val än vetemjöl för det är nyttigare!
* 1 dl Havregryn
* 2 msk Soja mjöl
* 2 msk Potatismjöl
* Lite salt
* Lite fruktsocker eller råsocker som är nyttigare än vitt socker
* ev. 1 tsk vaniljsocker

Stek i kall pressad olja tex raps olja eller använd smör!
Servera på Sydafrikanskt vis med socker & citron eller på Svenskt vis med färska eller tinade bär tex. jordgubbar & hallon ev. med lite socker på.

✿ Bra att veta. ✿
Välj helst kall pressade oljor & rent smör i er matlagning pga att de gynnar reningsprocessen i tarmarna. Margarin gynnar en dålig tarmflora så det går fett bort!! Gäller även vetemjöl, som sagt välj hellre Dinkel.

Ät & njut!
Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Mina tankar.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

