Kolbaserat Livsform.

Gåendes upp för trappor, gamla smala stentrappor, som leder upp mot en gammal kyrka som ligger på en höjd. Skymningen har slagit in efter att vårsolens allra första dagar nu har kommit. Strålarna har under dagen värmt mitt ansikte & jag har fyllts med en härlig känsla i kroppen & att le stort är svårt att låta bli. Jag ställer mej i den ännu ej så långa kön fullt med förväntansfulla själar liksom jag själv som har längtat efter denna stund av en annourlunda upplevelse åtminstone för mej! Jag andas in den kalla luften & känner mej lycklig. Jag ser en vän som jag sluter upp tillsammans med & lyckas komma längst fram i kön, ej för att det skulle gjort så mycket att stått kvar där jag stod, våra vänner dyker upp en efter en. Gamla som nya ansikten möter jag. Inne i kyrkan som jag aldrig tidigare varit inne i är nedsläckt, jag kan ej urskilja ifall det är någon mer här ikväll som jag känner fast jag är säker på att det finns någon, är det meningen så möts våra vägar. En stor duk längst fram ger oss en resa av visuella bilder som senare under kvällen även ger oss lekfulla formationer i kyrkans egna vägar & pelare. Magiskt. Vi slår oss ned på en bänk. Jag är omgiven av lycka & glädje. Det är kärlek i atmosfären. Carbon Based Lifeform. Musiken slår till djupt in i hjärtat. Alla ljud som möter mina öron ger mej gåshud & rysningarna fyller min kropp. Jag kan ej annat än att känna frid i sinnet. Akustiken i en kyrka, ja, ni vet väl hur det får ljudet att bli mäktig från en kör, kan nu bara tänka er hur dessa elektroniska rytmer fyller salen. Jag är i nuet & jag känner mej fantastisk. Jag är så tacksam för livet. Jag blundar & ord börjar komma till mej, jag vill vara här & nu fast samtidigt önskar jag att jag hade papper & penna för att kunna anteckna dem. Jag accepterar & hoppas kunna återminnas dem senare. Jag dras med i en underbar meditation. Jag njuter. Jag andas. Jag är.

När musiken tystnat, när applåderna & visslingarna dött ut. Går hjorden som nu är fylld med eufori ut i sen kvällens mörker & kyla. Arm i arm går vi mot något ställe i närheten som kan släcka vår törst & hunger samt värma våra kroppar.

Tack till er alla fina inblandade för en fantastisk kväll!

Ljus & lycka.
Weronoma Naimala

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Mina tankar.. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kolbaserat Livsform.

  1. Ellinor says:

    Var det du som smsade mig? Såg d inte förrän på väg hem, vi va sjuka alla i bilen o brumma hemåt direkt efteråt. Det var verkligen en härlig upplevelse. Att liksom mötas under såna former utan att d va fest liksom.

  2. Weronoma Naimala says:

    Ja det var jag! 🙂 Åh vad tråkigt! Hoppas resan hem gick bra. Vem vet vi kanske får tillfälle att ses snart igen… 😉 Peace, Weronoma

Leave a Reply

