Kritik.

Uppriktig kritik, positiv så som mindre positiv, valet är upp till
oss själva hur vi hanterar den. Vågar vi ta till oss kritiken som
riktas åt vårt håll? Ignorera det eller var så jävla cool att du
tar åt dej den & istället för att bli sur på den som givit den
(även om vi ej bett om den) -för det är slöseri med energi, vänder
på det & ser det som en utmaning för håll med om att det krävs trots
allt riktig jävla stake för det! För uppriktigt eller ej så kommer
den när vi minst anar det så det är lika bra att hantera den med mod.

Reaktionen. Ja vi kan ju aldrig & ska heller aldrig ta ansvar för
någon annans tankar eller åsikter, det är ju som det heter ett
“fritt land” MEN jag själv måste ta ansvar för mitt beteende liksom
du måste ta ansvar för ditt. Att kränka någon är illa beteende det
är så jävla lågt!. Då gäller det ju att vara stark att bortse från
ett sådant påhopp & veta att det är säkert bara den som vill trycka
ner dej. Så fan stå på dej.

Men ibland kan det ju vara så att det faktiskt kan ligga en sanning i
kritiken som givits. Den kan träffa helt rätt & är det något vi då blir
sura över när vi vet så väl att personen faktiskt har rätt & vi reagerar
starkt så det har kommit åt en öm punkt ja, då kanske vi ska svälja
stoltheten. Tacka & ta emot istället för någon har genomskådat dej.
En del springer med rädsla ifrån sej själva tror att ifall jag byter
umgänges krets, byter stad osv. så har jag klarat mej undan..! Vilken lögn!
Bara för att de själva ej orkar ta tag i sina EGNA liv & se den i vitögat.
Sen så har de mage att klaga på alla andra! HYCKLERI!!

Hon flyr från sej själv, hon tror att gräset är grönare på andra sidan…
vilket hon snart får bli varse om. Att fly det funkar tyvärr aldrig utan hon
måste ställa sej framför sin egen rädsla, bekämpa & besegra den själv.
För annars kommer den aldrig att försvinna.

Så för fan skärpning säger jag.

/Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Mina tankar.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

