Demoner.

Jag ligger i sängen ska till att somna. Jag får en konstig känsla djupt nere i magen & jag börjar höra röster, dem är ej mina. Demoner. Mörka demoner som säger elaka saker, “Du är ful”. “****** älskar ej dej”. “Du ska dö”. “Hon ska dö”. Rösterna fortsätter maler i mitt sinne, jag vet att det ej är mina för jag kan tänka andra tankar under tiden. Eller är dem mina? Nej, det kan ej vara mina egna tankar för jag känner ej nåt hat. Jag är fridfull. Det är en tvist inuti mej. Jag får en otäck känsla i magen den svår att beskriva, det gör ej ont det känns som att det är något där som vill växa. Jag mår illa. Ska jag spy?! Delar av min kropp börjar göra konstiga ryckningar. Överläppen dras uppåt mer & mer till ett elakt grin, jag känner hur demonerna vill att jag blir elak men jag kämpar emot. Förvirrad känner jag mej & vet ej alls hur jag ska hantera detta. Jag blir rädd. Min vänstra arm börjar skaka & rycka. Höger handen gör ryckningar. En viss energi sprider sej i hela kroppen, som det ibland gör när jag går in i en djup meditation. men jag mediterar ej. Det var längesen, flera månader sen. Jag får tankar som dyker upp, kanske händer det ****** något, får han ett nytt EP-anfall?. “Vill demonerna säga mej något som jag måste lyssna till? Men dem är ju onda. jag känner ingen godhet från dem. Jag säger “Sluta!” inombords. Men det ger ingen verkan. Healing? Jag sätter mej upp i sängen & jag måste få luft, skakig går jag & öppnar balkongdörren, en kylig vind sveper in & tar tag i min nakna kropp. Förvirrad går jag in till badrummet & tänder lampan. Jag ser in i spegeln. Mina pupiller är små. Rösterna fortsätter. Jag måste ringa någon. Går ut i rummet stänger balkongdörren, sätter mej i sängen, jag är så trött men känslan finns kvar & jag vågar ej lägga mej ner & somna. Mina ögon är trötta, dem svider. Jag sveper runt täcket om mej, tar mobilen, går & sätter mej på golvet nästan längst in i badrummet, nästan inne i duchen men det är blött där så jag sitter brevid lutad mot det vita kaklet. Vem ska jag ringa & berätta för? Vem kan nåt om detta? Healing, skulle det hjälpa? Ringer de få själar som jag kan tänka mej vara öppna för sådant här “flum” men ingen svarar. Det är midnatt, alla sover utom jag. Paniken kryper fram. Jag vill börja gråta men kan ej, jag är för skärrad men samtidigt nyfiken. Vad ska jag göra! Jag måste ta över kontrollen. Tankar, Varför händer detta mej? Vem eller vad vill mej något? Jag är rädd! Jag är nog livrädd. Sist jag var såhär rädd var för några somrar sen då åskan låg precis över där jag bor & jag har aldrig tidigare upplevt den så stark att jag vakna mitt i natten, jag som alltid sover så djupt. Nu är jag ej hemma. Jag måste göra något & ska jag våga släppa på mitt försvar & låta mej virvlas med i allt detta för att få reda på vad som händer. För jag vill veta! Men jag är ej hemma. Jag har ingen vid min sida som kan hålla mej i handen & finnas där ifall det skulle gå snett eller vad skulle igentligen ske? Skulle jag bli tokig? Skulle jag hamna i ett annat medvetande? Skulle jag få uppleva nåt magiskt? Gaahh jag vågar ej. Ej nu. Varför händer detta nu? Nej, nu får det vara nog! Jag sätter stopp för detta. Jag bestämmer mej för att jag kan ej låta mej släpas in i allt detta…just nu. Jag måste ta kommandot. Jag går tillbaka till sängen, ej helt övertygad att jag lyckats men jag somnar.

Såhär dagen efter när jag kan reflektera över allt, då jag nu sitter här & skriver ner allt, så har jag ett tryck över bröstet & det känns som att det är något som klämmer ihop mitt hjärta lite lätt. Strupen, halsen har jag en märklig energi över sig. Känner mej även lite illamående eller.. samt att området kring pannchakrat, tredje ögat, är fyllt med energispänningar.
Lite som jag igår kände, känner jag även lite idag är så som jag känt dagen efter & framför allt under en syratrip, denna energi som finns runt i kring & i min kropp den känslan fanns där & jag har en “släng” av den idag, för er som själva testat kanske förstår vad jag snackar om….
((Vet att just denna mening nu kan verkat för en del stöttande & en del har nu fått veta en “mörk hemlighet” men det skiter jag fullständigt i, för jag måste få & tänker iallafall berätta…)).
Personer som behöver eller måste ha vetenskapliga bevis för allt sånt här som sker skulle nog säga att jag är “Hel väck” förmodar jag eller kanske att jag har “Panikångest” eller nåt..vad vet jag… 
Fast min magkänsla vill berätta något annat, fast jag ej vet hur jag ska tolka det. För jag känner att det kan finnas någon annan förklaring, saker & ting här i livet, på jorden, i universum har ej alltid bevis. Det finns saker, är jag övertygad om, som ej går att förklara. Jag har upplevt det tidigare, nu i somras ute på min balkong i meditation en märklig upplevelse som jag ej kan förklara men den var ej skrämmande som denna & ej heller var den ond som denna. Det som skedde var jag ej rädd för. Men då vågade jag ej heller släppa på kontrollen eller låta mej helt svepas med i transen som jag då befann mej i. Därför kan jag ej helt fullt tro på att det bara är “vetenskapligt-finns-en förklaring-till-detta” till det som skedde igår.
Om det finns någon där ute som har en åsikt eller en tanke kring det hela, gärna med ett öppet sinne, så skriv. Kan tilllägga att jag dessvärre ej minns några drömmar från natten, kanske det hade gett mej lite svar, kanske ej…

Weronoma

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Mina tankar.. Bookmark the permalink.

3 Responses to Demoner.

  1. Momo Jord says:

    Mmmm. Överväldigande låter det. Kanske var det demoner som snurrade sig in i ditt sinne. Eller kanske var det Hypnagoga hallucinationer, i det där gränslandet mellan vakenhet och sömn, som tillsammans med sömnparalys kan bli riktigt obehagliga upplevelser. Kan det här stämma in på din upplevelse? http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia

    All healing som kan behövas har du i dig själv. Genom att låta upplevelserna flöda, utan att ge dem någon kraft. Låta tankarna vara där, utan att tro på dem, utan att ge dem någon verklighet. På samma sätt, nu när det här historia, låta historien vara där, utan att ge den någon kraft. Oavsett vems eller vads tankar det är — varför tro på något som så uppenbart uppmuntrar till självhat? Jag gissar på att det är mycket undertryckt skit som kommer upp när egots försvar somnat bort och det där mörkret får fritt spelrum en stund. Fast jag har ingen aning, givetvis.

    Hursomhelst. Tack för att du delar. Mängder av kärlek till dig ❤

  2. Jacqueline says:

    Shit vad läskigt det där låter 😦 Jag blev lite skrämd när jag läste det andra stycket då jag hade samma känslor igår kväll innan jag skulle lägga mig hehe skumt, berättade för min kompis och hon tyckte med det va läskigt hehe kanske kände jag dina symptomer….Hoppas det löser sig kram!

  3. Obehaglig upplevelse du varit med om, förstår att många olika tankar kring detta måste ha uppstått! Tror dock liksom föregående talare att det sannolikt rör sig om tillståndet som sägs ligga till grund för påstådda utomjordiska bortföranden exempelvis. Citerar från en sida om Hypnagoga hallucinationer som ska kunna uppstå strax innan insomnande:
    -The phenomenon of the hypnagogic hallucinations which occur in this period are characterized by a slideshow of highly condensed, discontinuous, and bizarre imagery of faces, figures, animals, print and writing. Also accompanying this is often hearing one’s name being whispered, hearing music, and undergoing temporary physical paralysis.
    Har själv genomlidit två fall av sömnparalys, är glad för att jag slapp ha hallucinationer då för det var nog skrämmande som det var, i alla fall första gången när jag var tonåring och låg och sov på en soffa och vaknade och endast. Jag låg nog i paralys endast en mycket kort stund och det kändes nog mycket längre än det var. I likhet med dig trodde jag vid det tillfället att det låg något ont bakom det även om jag inte hörde något.
    Den här paralysen är dock fullt normal och något alla hamnar i när man somnar, annars skulle man t.ex. ligga och sparka med benen om vi drömde att vi sprang. Det tycker jag förklarar det hela bra och är ju högst vetenskapligt eller hur! Har man otur hamnar man i det tillståndet för tidigt, innan man helt har somnat. Att sen även börja drömma innan man hunnit somna kallas för lucid dreaming eller klardrömmande och det finns de som övar sig i att hamna i det tillståndet vilket jag inte kan förstå men vet man vad det handlar om, att det är det egna undermedvetna som skapar det och inte några onda demoner så kan jag till viss det förstå poängen med det.

    Hoppas att du nu har kommit till sans med din upplevelse!

Leave a Reply

