På tåget.

Framför mig sitter en ung tjej med sin två år gamla son med ansikte mot ansikte med mig. Hon är i telefon med en vad jag förmodar vara en väninna, högljud redan innan hon ens hinner kliva på tåget, delar hon med sej av så mycket information & detaljer om sitt (privat) liv att jag vet att ungen är en son & att han är två år dessutom börjar hon helt öppet läsa ett, förmodligen privat, hand skrivet brev från hennes man. Vad jag kan höra från samtalet, även med musik i mina öron! är att han är bakom galler. Hon läste faktiskt detta högt! Jag tänker; Var är den personliga integriteten? Även om jag & eller någon annan i vagnen, en man, förmodligen aldrig någonsin mer kommer att träffa denna människa igen, så snackar hon helt öppet & högljudt om sitt liv med denna karl som om vi ej ens existerade. Sen efter att hon läst hela brevet, ärligt, vad fan har hon ej lite respekt gentemot honom eller?! börjar hon, efter att noterat att hennes unge käkat upp nästan allt godis som han suttit & mumsat i sej under tiden, ja, då börjar hon skriva på ett brev i ett collegeblock med rut system & med en röd penna i hennes vänstra hand.
Efter en stund ringer hennes mobil & hon lika högt som innan börjar hon babbla & visst fine det är ingen tyst avdelning men jag tycker att en kan faktiskt visa lite respekt…så ja, jag försöker få ögonkonakt med denna brud & ber henne, vänligt, att prata lite lägre, hon, lite halv nonchalant svara “ahh okey” där efter berättar hon detta för sin vän..såklart…som en bortskämd snorunge…ärligt! Jag kan se mannen på andra sidan ser med skeptiska blick på henne & jag vet vad han tänker. Hon avslutar i alla fall samtalet & plocka upp pennan där hon slutat & återvänder till där hon lämnat sina känslor, tankar & kanske svar i brevet till sin man.

About Naimala

. . . . .ை `••.¸ ƸӜƷ Fri Tanke. Rent Tal. Öppet Hjärta.ƸӜƷ¸.••`ை. . . . Välkommen till min kreativa värld! Här får ni ta del av resultaten av kreativitet som pulserar i mina ådror. Hur ideér förvandlas till vackra, fantastiska & i bland knasiga kreationer! I min blogg får du ta del av mina tankar & känslor som snurrar i själen. Jag bjuder in er till alla mina sinnen, vad som får mig att andas & njuta av livet, jag hoppas kunna inspirera dig. Samt kan jag erbjuda behandlingar som Thai Yoga Massage. Reflexologi. Taktilmassage. Meditation & Yoga. Jag är en unik, jordnära, en tänkare & en kreativ själ. Bryr mig om djuren & värnar om miljön. ♥ ♥ ♥ GLÄDJE ♥ ♥ ♥ ♥ KÄRLEK ♥ ♥ ♥ ♥ HARMONI ♥ ♥ ♥
This entry was posted in Mina tankar.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

